Великий канон покаяния святого Андрея Критского

Содержание:

  1. О каноне Андрея Критского
  2. Канон Андрея Критского во время богослужения в храме
  3. Читать полный текст канона Андрея Критского
  4. Канон Андрея Критского на Первой неделе Великого поста. Видео
  5. Канон Андрея Критского на Мáриино стояние. Видео

 

О каноне Андрея Критского

Великий покаянный канон Андрея Критского — жемчужина православного Богослужения Великого поста. Канон этот назван Великим потому, что он содержит множество богословских мыслей о покаянии и множество тропарей — их около 250, тогда как в обычных канонах их обычно бывает около 40. Канон представляет собой пронзающий душу сердечный плач праведника о грехах. Самое начало первой песни канона настраивает душу на скорбь и покаяние, к «уязвлению сердца»: «Откуду начну плакати страстнаго ми жития дел; кое ли начало положу Христе нынешняго рыдания; но яко милосерд, даждь ми слезы умиления». Творец канона оплакивает не только себя, но и все согрешившее человечество. Он напоминает все прегрешения человечества, все грехопадения — от Адама до Нового Завета.

Ветхозаветные примеры в каноне составляют его большую часть — восемь песен. Святитель Андрей не просто вспоминает о грехе праотцев, он их переживает, как будто собственные: «Первозданнаго Адама преступлению поревновах, познахся обнажен от Бога, и присносущнаго Царствия и пищи, грех ради моих» (песнь 1). Преступления праотцев становятся прообразами страстей, мучающих человека: «Кому уподобися многогрешная душе? Токмо первому Каину, и Ламеху оному. Камением побивши тело злодействы, и убивши ум скотскими стремленьми» (песнь 2). Здесь святой Андрей следует святому Максиму Исповеднику, для которого Каин — «приобретение, закон плоти», восстающий на Авеля, то есть на ум, сообразно символическому толкованию, и убивающий его. Если святитель Андрей вспоминает в каноне примеры ветхозаветной и новозаветной праведности, то, прежде всего, для того, чтобы укорить свою душу за леность и за греховность и призвать ее к подражанию, например: «Иосифа праведнаго и целомудренаго ума, подражай окаянная и не потребная душе. И нелюбодействуй в беззаконных стремлениих, присно беззаконнующи» (песнь 5).

Канон представляет собой широкую историческую панораму, в которой начертается история человеческого греха и человеческой праведности, отвержения Бога и Его принятия. Содержание канона глубоко христоцентрично, в каждой песни встречаются проникновенные обращения ко Христу, например: «Да будет ми купель, кровь яже из ребр Твоих вкупе и питие, истекшая вода оставления. Да обоюду очищюся помазуяся. И пия яко масть питие Слове, животочная Твоя чюдеса» (песнь 4). Единственный путь очищения — во Христе, через трезвение, подвиг, через деяние — к видению Божества. Великий канон святителя Андрея, безусловно, основывается на прочном святоотеческом фундаменте, в нем прочитываются цитаты из святителя Мелитона Сардского, святого Ефрема Сирина, святителей Григория Богослова и Григория Нисского, святого Максима Исповедника. И заслуга святителя Андрея Критского в том, что он смог синтезировать их опыт и запечатлеть его в каноне. То, что нам дано в Покаянном каноне святителя Андрея Критского, является библейским, церковным, подлинно вселенским опытом покаяния, уязвления сердца, мучительного совлечения с себя ветхого, мертвого человека и облечения в нового Адама, во Христа Исуса, Господа нашего, Которому слава во веки веком, Аминь!

 

Канон Андрея Критского во время богослужения в храме

Во время богослужения в храме канон читается на великой павечернице первой недели Великого поста: в понедельник, вторник, среду и четверг. В каждый из этих день читается часть канона, а полностью канон читается вечером в среду на пятой неделе Великого поста. В это время в старообрядческих храмах совершается служба «Мáриино стояние» и на каждом стихе канона молящиеся кладут по три земных поклона (метания) — всего их за канон выходит 798. Также к Великому канону прибавляется несколько тропарей в честь преподобной Мáрии Египетской, пришедшей из глубокого духовного падения к высокому благочестию. Великий канон завершается тропарями в честь его творца — святого Андрея Критского.


Библиотека «Русской веры»
Канон Андрея Критского с русским переводом →

Скачать в pdf


 

Канон. Творение кир Андрея Критскаго, глас 6

Песнь 1. Ирмо́с

Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Се ми есть Бог и прославлю и, Бог Отца моего, и вознесу и. Славно бо прославися.

Ведомо же буди. Егда един лик поет, тогда другии творит поклоны, благочиния ради. Запеваем к стихом Запев: Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Запев. Откуду начну плакати страстнаго ми жития дел; кое ли начало положу Христе нынешняго рыдания; но яко милосерд, даждь ми слезы умиления.

Запев. Гряди, окаянная душе, с плотию своею, Зиждителю всех исповеждься и останися прочее прежняго безсловесия, и принеси Богу в покаянии слезы.

Запев. Первозданнаго Адама преступлению поревновах, познахся обнажен от Бога, и присносущнаго Царствия и пищи, грех ради моих.

Запев. В Еввы место чувьственыя, мысленая ми бысть Евва: иже в плоти страстныя помыслы, показуя сладкая, и вкушаю присно горкаго падения.

Запев. Достойно из Едема изгнан бысть Адам, яко не сохрани едину заповедь, Твою Спасе. Аз же что сотворю, отметая всегда животная Твоя словеса.

Запев. Каиново прешед убийство, изволением бых убиица. Совестию душевною, оживив плоть, и воевав наню лукавными делы.

Запев. Авелеве Исусе неуподобихся правде, дара Тебе приятна не принесох когда ни деяния Божествена, ни жертву чисту, ни жития непорочна.

Запев. Яко Каин и мы душе окаянная, всех зиждителю, деяния сквернена и жертву порочну, и не потребно житие, принесохома вкупе, темже и осудихомася.

Запев. Брение Зиждитель живо создав, вложил ми еси плоть и кости и дыхание и жизнь. Но о Творче мой. И Избавителю мой и Судие, кающагося приими мя.

Запев. Увы мне окаянная душе, что уподобися первей Евве; виде бо зле, и уязвися горце. И прикоснуся древу, и вкуси дерзостне без словесныя снеди.

Запев. Исповедаю Ти Спасе грехи, яже соделах, души и тела моего язвы, яже внутрь убийственнии помысли, разбойнически намя возложиша.

Запев. Аще и согреших Спасе, но вем яко Человеколюбец еси, биеши милостивне, и милуеши тепле. Слезяща зриши, и противу течеши яко Отец призывая блуднаго.

Запев. От юности Христе, заповеди Твоя преступих, всестрастно небрегии, унынием преидох житие мое. Темже зову тебе Спасе, поне наконец спаси мя.

Запев. Повержена мя Спасе пред враты Твоими, поне на старость не отрини мене во ад тща. Но прежде конца яко Человеколюбец, даруй ми грехопадении оставление.

Запев. Богатьство мое Спасе изнурих блудом, пуст есмь плодов благочестивых. Алчен же зову, Отче щедрот, предварив Ты мя ущедри.

Запев. Иже в разбойники впадыи аз есмь помышленьми моими, весь от них уязвихся ныне, и исполнихся ран. Но сам ми представ Христе Спасе исцели.

Запев. Священник мя предвидев мимо иде, и левит видя в лютых, нага презре. Но иже от Марии восиявыи Исусе, Ты представ ущедри мя.

Запев. Агньче Божии, вземляи грехи всех, возми бремя от мене тяжкое греховное. И яко Милосерд, даждь ми слезы умиления.

Запев. Не гнушайся мене Спасе, и не отрини припадающа Ти. Возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Милосерд, даждь ми слезы умиления.

Запев. Тебе припадаю Боже, согреших очисти мя. Возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Милосерд, даждь ми слезы умиления.

Запев. Покаянию время, прихожду к Тебе содетелю мой, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Благоутробен, даждь слезы умиления.

Запев. Вольная Спасе и невольная согрешения моя, явленная и сокровенная, ведомая и неведомая, вся простив яко Бог, очисти и спаси мя.

Запев. Гряди приими душе моя самыи час и день, егда Бог яве приидет, и рыдай и плачися обрестися чиста, в час испытания.

Запев. Ужасает мя и страшит огнь он геенскии, и червь горкии, и скрежет зубом, но ослаби ми и пощади и стоянию мя Христе избранных твоих причти.

Егда же приспеет стих Марии. И глаголемъ к стиху тому запев: Преподобная мати Мáрия моли Бога о нас. Ты ми даждь светозарную благодать, от Божественаго сыше промышления, избежати страстей омрачения, и пети усердно твоего жития, красная Марие поведания.

Запев Мáрии. Преклоншися Христовым Божественым законом, к сему приступи, сладострастей нечистых стремления оставивши, и всяку добродетель Марие исправльши.

Слава. Пресущная Тро́ице, яже во Единьстве покланяемая, возьми бремя от мене тяжкое греховное, и яко милосерд, даждь ми слезы умиления.

И ныне. Богородичен. Богородице Надежда и Предстателнице всем поющим Тя, возьми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычице Чистая, кающася приими мя.

Покрываем же всякую песнь, ирмосом.
 

Песнь 2. Ирмо́с

Вонми небо и возглаголю, и воспою Христа, иже от Девы плотию пришедшаго.

Запев. Вонми небо и возглаголю земле внушай гласа кающася к Богу и воспевающа Его.

Запев. Вонми ми Боже яко щедр милостивным си оком, и приими мое теплое исповедание.

Запев. Согреших паче всех человек, един согреших Тебе. но ущедри яко Бог творение Свое.

Запев. Буря мя злых обдержит Милосерде Господи, но яко Петру и мне руку простри.

Запев. Слезы якоже блудница щедре и аз предлагаю, очисти мя Спасе милосердием си.

Запев. Оскверних плоти моея ризу, и окалях еже по образу Спасе и по подобию.

Запев. Омрачих душевную красоту страстными сластьми, и весь ум кал сотворих.

Запев. Раздрах ныне одежду мою первую юже ми истка Зиждитель исперва, и оттуду лежю наг.

Запев. Облекохся в раздранную ризу юже истка ми змий советом, и стыжюся.

Запев. Возрех на садовную красоту, и прельстихся умом. тем же лежю наг, и срамляюся.

Запев. Погубих первозданную доброту, и благолепие мое, и ныне лежю наг и срамляюся.

Запев. Коваху на хребте моем вси начальницы страстнии, одолеюще мя беззаконием своим.

Запев. Сшиваше кожныя ризы грех, обнажив мя первыя боготканныя одежды.

Запев. Обложен есмь одеянием студа, якоже листвие смоковное, во обличение моих самовольных страстей.

Запев. Одеяхся в срамную ризу, и окровавленую студно, течением страстнаго и любосластнаго живота.

Запев. Впадох в страстную пагубу, и в вещественую тлю, и от толе и до ныне враг ми досаждает.

Запев. Любовещно и любостяжаемое житие невоздержанием Спасе предпочет, ныне тяжким бременем обложен есмь.

Запев. Украсих плотьскаго образа скверными помыслы, различным одеянием, и осуждаюся.

Запев. Внешним прилежно, благоукрашением единем попекохся, внутренюю презрев благообразную сень.

Запев. Вообразив мое страстное безобразие, любосластными стремленьми, погубих умную красоту.

Запев. Погребох перваго образа доброту Спасе страстьми, якоже иногда драхму, взыскав обрящи.

Запев. Согреших якоже блудница вопию Ти, един согреших Тебе, яко миро приими Спасе и моя слезы.

Запев. Поползохся яко Давыд блудно, и осквернихся. Но омый мене Спасе слезами.

Запев. Очисти яко мытарь вопию Ти, Спасе очисти мя. Никтоже бо от сущих из Адама, яко аз согрешил есть к Тебе.

Запев. Ни слез ни покаяния имам ни умиления. Но сам ми Спасе сия, яко Бог даруй.

Запев. Дверь Твою не затвори ми тогда Господи, Господи, но отверзи ми сию кающумися.

Запев. Человеколюбче хотяи всем спастися, Ты воззови мя и приими яко благ кающумися.

Богородичен. Внуши воздыхание души моея, и очию моею приими каплю Спасе, и спаси мя.

Ин, ирмос. Видите видите, яко Аз есмь Бог, иже манну одождивыи, и воду искамене источив древле впустыни людем своим, десницею единою, и крепостию моею.

Запев. Видите видите, яко Аз есмь Бог. Внушай душе моя Господу вопиющу, и останися прежняго греха, и убойся яко истязателя, и яко Судии и Бога.

Запев. Кому уподобися многогрешная душе; токмо первому Каину, и Ламеху оному. Камением побивши тело злодействы, и убивши ум скотскими стремленьми.

Запев. Всех иже прежде закона претекши о Душе. Сифу не уподобися, ни Еносу оному, ни Еноха преставлению, ни Ною. Но явилася еси нища праведных жизни.

Запев. Едина разверзла еси, хляби гнева Бога твоего душе моя, и потопила еси плоть всю якоже землю и деяние и жизнь, и пребыла еси кроме спасеннаго ковчега.

Запев. Мужа убих рече в язву мне, и юношу в струп, Ламех рыдая вопияше. Тыже не трепещеши о душе моя, и не боишися, плоть и ум осквернивши.

Запев. О како поревновах Ламеху, первому убийце. Душю яко мужа, ум яко юношу, яко брата же ми тело убив, яко Каин убийца, безсловесными стремленьми.

Запев. Столп умудрила еси создати, о душе, и утвержение водрузити своими похотьми, аще не бы зиждитель удержал советы твоя, и низвергл на землю ухищрения твоя.

Запев. Уязвихся уранихся, се суть стрелы вражия, яже ми уязвиша душю и тело, се язвы и струпи и гноения, и омрачения вопиют, и раны самоволных страстей.

Запев. Одожди Господь от Господа огнь геенскии вжегла еси, внемже хощеши душе сожжена быти.

Запев. Разумейте и видите, яко Аз есмь Бог, истязаи сердца, испытаяи мысли, обличаяи дела, и попаляяи грехи, и судяи сиру и смирену, и нищу.

Слава. Безначальная Несозданная Троице, и Нераздельная Единице, кающася приими мя, согрешающа спаси. Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави огненаго осуждения.

Богородичен. Чистая Владычице Богородительнице, упование к тебе прибегающим, и пристанище в бури, Милостиваго и Зиждителя Сына твоего умоли, помиловати и мене, молитвами твоими.

Сию песнь вторую, покрываем, другим ирмосом. Видите видите.
 

Песнь 3 Ирмо́с

На недвижимем Христе камени, заповедей Твоих, утверди мое помышление.

Запев. Огнь от Господа душе некогда Господь одождив, землю содомскую древле попалив.

Запев. На горе спасайся душе, якоже Лот он, и в Сигор угонзай.

Запев. Бегай запаления о душе, бегай содомскаго горения. Бегай погубления Божественаго пламене.

Запев. Исповедаютися Спасе, согреших согреших Тебе, но ослаби ми яко Милосерд.

Запев. Согреших един аз, согреших паче всех, Христе Спасе непрезри мене.

Запев. Ты еси Пастырь добрыи, взыщи мене агнца, и заблудившаго не презри мене.

Запев. Ты еси сладкии Исусе, Ты еси Зиждитель мой. О Тебе Христе оправдаюся.

Троичен. Пресвятая Троице Боже наш, слава Тебе. О Тро́ице Еди́нице Боже, спаси согрешших ти, и от тления изведи.

Богородичен. Радуися Богоприятная утробо. Радуися Господень престоле. Радуися Мати жизни нашея.

Ин, ирмос. Отверди Господи накамени заповедей Твоих, подвигшееся сердце мое, яко един свят еси и праведен.

Запев. Источник живота стяжах, Тебе смерти разрушителя. И вопию Ти от сердца моего прежде конца, согреших очисти и спаси мя.

Запев. Иже при Нои Спасе нечествовавших подражах. Онех наследовах осуждение в потопе погружения.

Запев. Согреших Господи согреших Ти очисти мя. Несть бо иже кто согреши в человецех, егоже не превзыдох согрешеньми.

Запев. Хама оного о душе, Отцу ругателя подражавши, срам не покрыла Еси искреняго, в спять зря возвратившися.

Запев. Благословение Симово не наследова душе моя страстная ни пространно удержание яко и Афет, тем не прияла еси на земли грехов оставления.

Запев. О земли хараньския изыди, от греха душе моя. Гряди в землю точащую присно, животное нетление, юже Авраам наследова.

Запев. Авраама слышала еси душе моя древле, оставивша землю, отечества и бывша пришелца, сего изволению подражай.

Запев. У дуба маврийскаго, учредив патриарх Ангелы, наследова постарости обетования ловитву.

Запев. Исаака окаянная душе моя разумевши новую жертву, тайно всесожженую Господеви, подражай его произволению.

Запев. Измайла слышала еси, трезвися душе моя. Изгнана яко рабынино от рождение. Блюди, да не како подобно что постражеши, ласкосердствующи.

Запев. Помилуй Господи помилуй мя вопию Тебе, егда приидеши со ангелы твоими, воздати всем по достоянию деяния.

Запев. Агаряныни древле душе египтяныни уподобилася еси, поработившися изволением, и родивши новаго Измайла, презорьство.

Запев. Иаковлю лествицу разумела еси душе, явленую от земли до небесе, почто неимаши восхода тверда и благочестива.

Запев. Священнику Божию и Царюуединену, Христову подобию бывшу, иже в мире житие удалившася, тому уподобися.

Запев. Не буди столп слан душе, возвратившися в спять. Притча да устрашит тя содомская. В горе в Сигоре спасайся.

Запев. Якоже Лот запаления бегай душе моя греха. Бегай содома и гомора. Бегай пламене всякого, безсловеснаго хотения.

Марии. Содержим есмь бурею, и треволнением мати согрешении. Но сама мя ныне спаси, и к пристанищу божественаго покаяния возведи.

Марии. Рабское моление ныне Преподобная принесши к Милостивней Богородице глаголющи, отверзи ми Божественыя входы.

Слава. Троице проста не созданная, безначальное естество, еже в трех воспеваемо составех, нас спаси, верою покланяющихся державе твоей.

Богородичен. Иже от отца безлетна сына, в лето богородителнице, не искусомужно родила еси. Странно чюдо. Пребывши девою доящи.

Сию песнь, 3-ю, покрываем другим ирмосом. Утверди Господи.

Седален. Глас, 8. Подобен. Воскресе от мертвых. Светила богозрачная, Спасови Апостоли, просветите нас иже во тме жития, да яко во дне, ныне благообразно ходим, светом воздержания, нощьныя страсти убегающе. И светлыя страсти Христовы узрим радующеся.

Слава, другии, седален. Глас, тойже. Подобен. Повеленное таинство. Апостольская двоенадесятице Богоизбранная, мольбы ныне Христу принесите, постное поприще всем преити, совершающим, во умилении молитвы, творящим усердно добродетели. Яко да сице предварим видети Христа Бога славное воскресение, славу и хвалу приносяще.

И ныне. Богородичен. Непостижимаго Бога Сына и слова, несказанно паче ума истебе рождьшагося, моли Богородице со Апостолы мир вселенней чист подати. И согрешением дати нам прежде конца прощение. И царьствия небеснаго крайнею благостию, сподобити рабы своя.
 

Песнь 4 Ирмо́с

Услышав же пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше, услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей.

Запев. Дело рук своих не презри, создание свое не остави, праведныи судие. Аще и един согреших яко человек, паче всякого человека Человеколюбче, но имаши яко Господь, всех власть отпущати грехи.

Запев. Приближается душе конец, приближается и нерадиши, и неготовишися, время сокращается востани, близ придверех Судия есть. Яко сень, яко цвет время жития течет, что всуе мятемся?

Запев. Возникни о душе моя, деяния твоя яже содея помышляй, и та пред лицем си принеси, и капли испусти слез твоих. рцы со дерзновением Христу, деяния и помышления, и оправдишися.

Запев. Не бысть в житии греха, ни деяние ни злоба яже аз Спасе не согреших, умом и словом и изволением, и предложением и нравом и деянием согреших яко ин никтоже когда.

Запев. Отсюду осужден, отсюду и препрехся аз окаянныи, от своея совести. Еяже ничтоже в мире нужнейши. Судие и Избавителю мой и Ведче пощади и избави, и спаси мя раба Твоего.

Запев. Лествица юже виде древле великии в патриарсех, притча есть, о душе моя детельнаго восхождения, разумному возшествию. Аще хощеши убо, деянием и разумом и видением живущи обновися.

Запев. Зной дневныи претерпе лишения ради патриарх, и мраз нощныи понесе, на всяк день снабдения творя, пасыи и труждаяся и работая, да две жене сочтает.

Запев. Две жене убо ми разумей, деяние и разум в видении. Лию убо деяние, яко многочадну. Рахиль же разум, яко многотрудну. Ибо кроме трудов, ни деяние ни видение душе исправится.

Запев. Бди о душе моя, мужествуй якоже древле великии в патриарсех, да стяжеши деяние с разумом. Да будеши ум зря Бога, и достигнеши в незаходящии мрак в возрении, и будеши великии купец.

Запев. Дванадесяте патриарх великии в патриарсех родив, тайно утверди тебе лествицу, действенаго душе моя восхождения. Дети яко основания, степени яко восхождения, премудрено положив.

Запев. Исава возненавиденнаго подражала еси душе, отдала еси первыя доброты первенечество, и отча благословения отпаде, и дващи поползеся окаянная, деянием и разумом. Темже ныне покайся.

Запев. Едом Исав наречеся крайняго ради женонеистовства насмешение. Не воздержанием бо присно разжизаемь, и сластьми оскверняем. Едом на речеся, еже глаголется разжение души любогреховны.

Запев. Иова иже на гноищи слышащи о душе моя оправдившагося, того мужеству не поревновала еси крепость не стяжала еси, предложения во всех ихже разумела еси ихже веси и ихже искусися. Но явилася еси нетерпелива.

Запев. Иже первее на престоле, наг ныне на гноищи гноен. Иже многии в чадех и славен, безчаден и бездомок напрасно. Полату бо гноище, и бисерие черьвия вменяше.

Запев. Царьским саном и венцем, и багряницею одеян, многоименен человек и праведен, богатством изобилуя и стады, внезапу богатства обнищав, и славы царьския лишен бысть.

Запев. Аще праведен бяше и непорочен паче всех, и неубеже ловления льстиваго и сети, тыже грехолюбива сущи окаянная душе, что сотвориши, аще ти неведома напасть найдет на искушение.

Запев. Тело оскверних, дух окалях, весь гноен есмь. Но яко врачь Христе, обоя покаянием ми исцели, омый и очисти, покажи паче снега Спасе мой чистейша.

Запев. Тело Свое и кровь, распинаемь овсех дал еси Слове. Тело убо, да мя обновиши. Кровь же, да омыеши мя. Дух же предал еси, да мя приведеши Христе родителю своему.

Запев. Содела спасение посреде земли Щедре, да спасемся. Волею на древе распятся, Едем затвореныи отверзеся. Вышняя и нижняя тварь, и языцы вси спасшеся, поклоняюттися.

Запев. Да будет ми купель, кровь яже из ребр Твоих вкупе и питие, истекшая вода оставления. Да обоюду очищюся помазуяся. И пия яко масть питие Слове, животочная Твоя чюдеса.

Запев. Чашу Церкви стяжа, ребра Твоя живоносная, изних же сугубо нам источи, капли оставления и разума, во образ древле, новаго и ветхаго завета Спасе наш.

Запев. Наг есмь чертога, наг есмь брака вкупе и вечери. Свеща угасе, яко без масла. Чертог затворися, мне спящу. Вечеря изъядена бысть, аз же поруце и понозе связан, вон изринухся.

Запев. Время живота моего мало, и исполнено болезней и лукавьства, но в покаяние мя приими, и в разум призови, да не буду обряща и снедь чуждему, сам мя Спасе ущедри.

Запев. Высокоглаголив умом есмь, дерзже и сердцем, вотще же и суе, да не с фарисеом осужен буду. Паче же мытарево смирение подаждь ми Едине Щедре, праведныи судие, и с сим мя причти.

Запев. Согреших похулив сосуд плоти моея, вем Щедре. Но в покаяние мя приими, и вразум призови, да не буду стяжание ни снедь чуждему. Спасе Сам мя ущедри.

Запев. Самое капище бых страстем, душу мою вредя Щедре. Но в покаяние мя приими, и вразум призови, да не буду обряща и брашно чуждему, Спасе Сам мя ущедри.

Запев. Непослушах гласа Твоего, преслушах Писание Твое Законодавче. Но в покаяние мя приими, и вразум призови, да не буду обряща и снедь чуждему. Спасе Сам мя ущедри.

Марии. Бесплотных житие в телеси проходящи, благодать Преподобная к Богу велию прияла еси, верно чтущих тя заступаеши. Темже молим тя, от всяких напастей нас твоими молитвами избави.

Марии. В великих безместных глубину низведшися, не одержима бысть, но потече помыслом лучьшим, к совершенней яве добродетели славная, ангел естество Марие удививши.

Слава. Нераздельно Существом, Неслитно Лицы богословлю Тя, Тройческое Едино Божество, яко едино царствено и сопрестольно. Вопию Ти песнь великую, иже ввышних трегубо песнословимую.

Богородичен. И раждаеши и девьствуеши, и пребываеши обоим естеством Дева. Родивыися обновляет законы естества. Утроба же раждает нераждающи. Бог идеже хощет, побежаются естества чинове: творит бо елика хощет.
 

Песнь 5 Ирмо́с

Из нощи утренююща Человеколюбче просвети молюся. И настави нас наповеления Твоя, и научи нас Спасе творити волю Твою.

Запев. В нощи житие мое преидох присно, тма бо бысть и глубока мне мгла, нощь греха. Но яко дневи сына Спасе покажи мя.

Запев. Рувиму подобяся окаянныи аз, содеях беззаконен и законопреступен совет на Бога Вышняго, осквернив ложе мое, яко же отчее он.

Запев. Исповедаюся Тебе Христе Царю, согреших согреших, якоже древле Иосифа братия продавше, чистаго плода и целомудренаго.

Запев. От сродник праведная душа, связан продастся в работу сладкии, во образ Господень. Ты же сама душе продася, злыми своими.

Запев. Иосифа праведнаго и целомудренаго ума, подражай окаянная и не потребная душе. И нелюбодействуй в беззаконных стремлениих, присно беззаконнующи.

Запев. Аще и вров ввержен бысть иногда Иосиф, Владыко Господи, но во образ погребения и востания Твоего. Аз же что Тебе когда таково принесу?

Запев. Моисеов слышала еси душе ковчег водами и волнами носим речными, яко в чертозе древле, бежавша гонения горка, совета фараонитскаго.

Запев. Аще бабы слышала еси иногда убивающыя младенцы мужескии пол душе, целомудрия дело. Ты же яко великии Моисей, внемли премудрость.

Запев. Яко Моисей великий египтянина, ума, уязвивши, окаянная, не убила еси, душе; и како вселишися, глаголи, в пустыню страстей покаянием.

Запев. В пустыню вселися великии Моисей, гряди убо поревнуй того житию. Да и еже в купине Богоявления, видети душе сподобишися.

Запев. Моисеов жезл воображай душе ударяющь в море, и огустевающь глубину, образом Креста Божественаго, яко да возможеши и ты великая сотворити.

Запев. Аарон приношаше овен Богу непорочен, не лестен. Но Офний и Финеес якоже ты душе приношаху чужде Богу, осквернено житие.

Запев. Якоже тяжек нравом Анний и Амврий, фараону горкому бых Владыко душею и телом и погружен умом, но помози ми.

Запев. Калом смесихся окаянныи умом. Омый мя Владыко банею моих слез молю Тя, плоти моея одежду убелив яко снег.

Запев. Аще испытаю си дела Христе, всякого человека прешедша себе зря грехми , яко вразуме ума согреших, а не вневедении.

Запев. Пощади пощади Господи создание свое, согреших ослаби ми. Яко естеством чист Сам еси Един, и ин паче Тебе никтоже есть, кроме скверны.

Запев. Мене ради Бог сыи, уподобился еси мне. Показал еси чудеса, исцелив прокаженыя, и разслабленаго стягнув. Кровоточивей ток уставил еси Спасе, прикосновением ризы.

Запев. Низу сничащую подражающи душе, приступи и припади предногама Исусовыма, да тя исправит, и ходиши право в пути Господни.

Запев. Аще и кладязь еси Владыко глубок, источи ми воды ис пречистых си жил, да яко самаряныня, не ктому в жаждуся: жизни бо струи источаеши.

Запев. Силоам да будут ми слезы Владыко Господи, да умыю си и аз зеницы сердца, и вижду Тя разумно Свете превечныи.

Марии. Изрядным желанием пребогатая, древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желанию. Сподоби убо и мене, улучити вышния славы.

Марии. Струи Иорданския прешедши, обрете покой, безболезненыя плоти сластей избежавши. Еяже и нас изми, твоими молитвами преподобная.

Слава. Тя Тро́ице славим Единаго Бога. Свят, Свят, Свят еси Отче и Сыне и Душе, Про́сто Существо, Еди́нице присно покланяемая.

Богородичен. Истебе облечеся в мое смирение, нетленная безмужная Мати Дево, Бог создавыи веки, и соединив Себе человеческое естество.
 

Песнь 6 Ирмо́с

Возопих всем сердцем моим, к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Запев. Слезы Спасе очию моею, и еже из глубины воздыхания, чисте приношю, вопиющу сердцу, Боже согреших Ти, очисти мя.

Запев. Волны Спасе согрешении моих, яко в Чермнем мори возвращающеся, покрывают мя внезапу, якоже египтяны иногда и тристаты.

Запев. Яко юница душе разсвирепевши, уподобилася еси Ефрему. Яко серна от тенета, изрешися от жития, возвысишися деянием, и умом и видением.

Запев. Уклонилася еси о душе от Господа твоего, якоже Дафан и Авирон. Но пощади зовыи из ада преисподняго, да тебе пропасть земная не покрыет.

Запев. Рука нас Моисеова да уверит душе, како может Бог прокаженое житие убелити и очистити. И не отчайся сама, аще и прокажена еси.

Запев. Неразумно душе произволение стяжала еси, якоже древле Израиль. Божественыя бо манны предпочла еси безсловесне, любосластное страстем ласкосердьство.

Запев. Свиная мяса икотлы, египетское брашно, паче Небеснаго произволила еси душе моя, якоже древле неразумнии людие в пустыни.

Запев. Кладенцы душе предпочла еси хананейских мыслей, паче жилы камене, изнегоже премудрости река, проливает токи богословия.

Запев. Яко удари Моисей раб Твой жезлом камень, образно животворивая ребра Твоя прообразоваше. Изних же вси питие жизни Спасе почерпаем.

Запев. Испытай душе и сматряй, якоже Исус Наввин, обетования земли какова есть, и вселися вней благозаконием.

Запев. Востани и победи яко Исус Амалика, плотския страсти, и гаваониты лестныя помыслы, присно побеждающи.

Запев. Преиди временное текущее естество, якоже древле ковчег. И земли оноя буди во одержании обетования душе, Бог повелевает.

Запев. Якоже спасл еси Петра вопиюща, спаси мя предварив Спасе от зверей, и избави простер свою руку, и возведи из глубины греховныя.

Запев. Пристанище Тя вем утишно, Владыко Христе. Но от незаходимых глубин греха отчаянна мя предварив избави.

Запев. Аз есмь Спасе, иже погубил есмь царскую драхму. Но вжег светилник Предотечи Твоего Слове, взыщи и обрящи свой образ.

Запев. Возми свое да не услыши Господи, отсылаемь от Тебе, ни еже иди во огнь проклятыи, но благаго гласа праведных.

Марии. Да страстем пламень угасиши, слезам источаеши капли присно Марие душею распалаема. Имже дарование подаждь и мне твоему рабу.

Марии. Безстрастие Небесное стяжа, крайним иже на земли житием мати. Темже тебе поющим, от страстных избавитися прилог молися.

Слава. Тро́ица есмь Проста и Неразделна, разделна Лицы: и Еди́ница есмь естеством соединена, Отец рече и Сын, и Божественыи Дух.

Богородичен. Утроба Твоя Бога нам роди, воображена понас. Егоже яко Зиждителя всех, моли Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

Кондак, глас 6. Душе моя душе моя, востани что спиши, конец приближается, и хощеши молвити; воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, иже везде сыи, и вся исполняяи.

Икос. Христово врачевство видяще отверсто, и от сего Адаму источающу здравие. Пострада и уязвися диявол, и яко беды приемля рыдаше. И своим другом возопи, что сотворю Сыну Мариину, убивает мя Вифлеемлянин, иже везде сыи, и вся исполняяи.
 

Песнь 7 Ирмо́с

Согрешихом и беззаконновахом, не оправдихом пред Тобою, ни соблюдохом ни сотворихом, якоже заповеда нам. Но не предаждь нас до конца, отеческии Боже.

Запев. Согреших прегреших и отвергох заповеди Твоя, яко в беззакониих произведохся, и приложих язвам струпы. Но Сам мя помилуй, якоже поет Давыд по милости Твоей.

Запев. Сокровенная сердца моего, исповедах Тебе Судие мой. Виждь смирение мое, виждь и скорбь мою, вонми суду моему ныне, и Сам мя помилуй, Отеческии Боже.

Запев. Саул иногда, яко же погуби отца своего душе ослята, не начаемо царство обрете, к прославлению. Но блюди да не погреши сама, скотьския похоти твоя предпочитающи, паче Царьствия Христова.

Запев. Давыд иногда Богоотец, аще и согреши сугубо душе моя: стрелою убо устрелен любодеяния, копием же пленен бысть убийства томлением. Но сама ты тяжчайшими делы недугуеши, самохотными стремленьми.

Запев. Совокупи убо Давыд иногда к беззаконию беззаконие. Убийством бо любодейство смесив, покаяние сугубо показав абие. Но ты лукавнейша соделала еси душе, не покаявшися Богу.

Запев. Давыд иногда вообрази, списав яко во образе пение. Имже деяние обличает еже содела, зовыи помилуй мя. Тебе бо единому согреших всех Богу: Сам очисти мя.

Запев. Ковчег якоже ношашеся на колеснице, и превратившуся юнцу, Озан он точию коснуся, и Божиим искусися гневом. Но того дерзновения душе убежавши, почитай Божественая честне.

Запев. Слышала еси Авесолома како на естество воста. Уведела еси скверная его деяния, имиже оскверни ложе Давыда отца своего. Но ты уподобилася еси того страстным и през естественным стремлением.

Запев. Покорила еси неработныи сан телу твоему. Иного бо Ахитофела обретши врага душе, послушала еси того советы. Но сия разсыпа Сам Христос, да ты всяко спасешися.

Запев. Соломон чудныи иже и благодати и премудрости исполнен, сей лукавое пред Богом иногда сотворив, отступи от Него. Емуже и ты проклятым твоим житием, душе уподобилася еси.

Запев. Сладострастием своим влеком, оскверняшеся увы мне. Иже рачитель премудрости, рачитель блудницам бысть, и странен от Бога. Емуже и ты уподобися во уме о душе, сладострастьми сквернами.

Запев. Ровоама подражала еси, не послушавши совета отча, вкупеже и злаго раба Иеровоама древняго отступника душе. Но бегай подобия их. И зови к Богу, согреших спаси мя.

Запев. Манасиева собрала еси согрешения изволением, поставивши яко мерзости страсти, и умноживши душе негодование. Но того ты покаянию ревнующи, тепле стяжи умиление.

Запев. Ахава подражала еси сквернами душе моя, увы мне, бысть плотским сквернам пребывалище, и сосуд сквернен страстем. Но из глубины своея воздохни. И глаголи Богу грехи твоя.

Запев. Затворися тебе небо душе, и глад Божии постиже тя, якоже Илию Фезвитянина. И яко Ахав неверовала еси словесем иногда. Но Сарефтяныне уподобися, и препитай пророчю душу.

Запев. Припадаю Ти и приношу Ти, якоже слезы глаголы моя. Согреших, якоже согреши блудница. Беззаконновах, яко ин никтоже на земли. Но ущедри Владыко тварь Свою, и призови мя.

Запев. Погребох образ Твой, и преступих заповедь Твою. Вся помрачися доброта, и страстьми угасе Спасе свеща. Но ущедрив, отпусти ми, якоже поет Давыд радование.

Запев. Обратися покайся, открый деяние: глаголи Богу вся ведущему, Ты веси моя сокровенная, Едине Спасе. Но Сам мя помилуй, якоже поет Давыд по милости Твоей.

Марии. Возопивши к Пречистей Богоматери, первее от риновения, разрешивши страстей нужно оскорбляющих, и посрамила еси врага запеншаго тя. Но даждь ныне помощь от печали, и мне рабу твоему.

Марии. Его же возлюбила еси, Егоже возжелела еси, Егоже ради преподобная изнурила еси тело, моли Христа о рабех, яко да милостив будет, и всяко нам мирно устроение подаст боящимся Его.

Слава. Тро́ице Про́ста и Неразделная, Пресущная Единице Святая, Светове и Свет, и Святая Три, и Едино Свято поется Бог Тро́ица. Но воспой и похвали Живот и Животы душе всех Бога.

Богородичен. Поем Тя благословим Тя покланяемтися Богородице, яко от Неразлучимыя Тро́ицы породила еси Единого Христа Бога. И Ты отверзла еси нам сущим на земли Небесная.
 

Песнь 8 Ирмо́с

Егоже воиньства Небесная славят, и трепещут херувими и серафими. Всяко дыхание, и вся тварь, пойте благословите, и превозносите Его во веки.

Запев. Согрешивши Спасе помилуй, воздвигни ми ум к покаянию. Приими кающася, ущедри вопиюща. Согреших Ти спаси мя, беззаконновах, помилуй мя.

Запев. На колеснице носимь Илия, колесницею добродетельми возшед, яко на небо носимь бяше превыше, иногда от земных. Сего о душе моя восход помышляй.

Запев. Елисей иногда прият милоть Илиину, прият сугубу благодать от Господа. Ты же о душе моя не причастилася еси того благодати, невоздержанием.

Запев. Сумантяныни иногда, праведнаго учреди о душе нравом благим. Ты же не введе в дом, ни странна ни путника. Темже из чертога извержена будеши вне рыдающи.

Запев. Иорданова струя первее, милотию Илииною ста сюду и сюду. Ты же о душе моя тоя не причастися благодати, не воздержанием.

Запев. Гиезиеву уподобилася еси окаянная нраву скверному всегда душе. Его же сребролюбие отложи поне на старость. Бегай геены огня, отступивши от злых твоих.

Запев. Ты Иозии душе поревновавши, сего прокажение в себе име сугубо. Неподобная бо мыслиши, и беззаконная дееши. Остави яже имаши, и притецы к покаянию.

Запев. Ниневитяны душе слышала еси, кающихся к Богу вретищем и попелом. Сим не поревновала еси, но явилася еси льстивейши всех иже прежде закона, и по законе согрешивших.

Запев. Иже в рове скверны слышала еси Иеремию душе, града Сионова, рыданьми вопиюща, и слезы просяща: уподобися сего плачевному житию, и спасешися.

Запев. Иона в Фарcис побеже, проразумев обращение ниневитяном, разумев бо яко пророк Божие благоутробие. Темже ревноваше пророчества не солгати.

Запев. Даниила в рове слышала еси, како загради о душе уста зверем. Уведела еси како дети иже со Азариею угасиша верою пламень горящия пещи.

Запев. Ветхаго Завета, вся приведох ти душе к подобию, подражай праведных боголюбивых деянием, избегни же паки лукавых грех.

Запев. Правосуде Спасе помилуй, и избави мя огня и прещения, еже хощу на суде праведно претерпети. Ослаби ми прежде конца, добродетелию и покаянием.

Запев. Яко разбойник вопию Ти помяни мя. Якоже Петр плачю горце, ослаби ми Спасе. Зову яко мытарь, слезю яко блудница, приими мое рыдание, якоже иногда ханааныни.

Запев. Гноения Спасе исцели, окаянныя ми души Едине Врачю, пластырьми приложи, и масло и вино дела покаяния, умиления и слезы.

Запев. Хананеи и аз подобяся, помилуй мя вопию, Сыне Давыдов, прикасаюся воскрилию риз твоих, якоже кровоточивая. Плачю якоже Марфа и Мария над Лазарем.

Запев. Слезную Спасе сткляницу, якоже миро изливаю на главу Твою. Зову Ти яко блудница, милостивно просящи, мольбу приношю, и оставление прошу прияти.

Запев. Аще и никтоже ин, якоже аз согреших. Но обаче приими и мене, милосерде Спасе со страхом кающася, и любовию зовуща, согреших Тебе Единому, помилуй мя Милостиве.

Запев. Пощади Спасе свое создание, и взыщи яко Пастырь погибшее. Предвари заблудившаго, восхити от волка. Сотвори мя овча во обители Твоих овец.

Запев. Егда Судие сядеши яко Милосерд, и покажеши страшную славу Свою Спасе. О кии страх тогда; пещи горящи, и всем боящимся, непостояннаго судища Твоего.

Запев. Всяко дыхание, егда призовеши, разсудити Христе вкупе, велии страх тогда, велия нужа. Всем ужасающимся, не постояннаго судища Твоего.

Запев. Всех Судие Боже мой и Господи, да услышю Твой глас тогда благоутишен. И вижю Твой свет великии, узрю обители Твоя и славу Твою, радуяся во веки.

Марии. Иже света незаходимаго Мати тя просветивши, от омрачения страстей разреши. Темже вшедши в духовную благодать, просвети Марие, иже тебе восхваляющих.

Марии. Чудо ново видев в тебе мати, божественыи воистину Зосима ужасашеся. Ангела бо зряше во плоти, и ужасом весь исполняшеся, Христа воспевая во веки.

Благословим Отца и Сына и Святаго Духа Господа. Безначалне Отче, и Сыне Собезначалне, иже от Отца родивыися, и Утешителю Благии Душе Правыи, иже от Отца исходяи, Тро́ице Святая во единице помилуй мя.

Богородичен. Яко от оброщения черьвленице Пречистая, умная багрянице Еммануилева, внутрь во чреве ти плоть исткася. Темже тя воистину Богородицу почитаем.
 

Песнь 9 Ирмо́с

Безсеменна зачатия, Рожество несказанно, Матере безмужныя нетленно рождение. Божие бо рожество, обновляет естество. Темже Тя вси родове, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Запев. Ум острупися, тело оболезнися. Недугует дух, слово изнеможе. Житие умертвися, конец при дверех. Темже моя окаянная душе, что сотвориши, егда приидет Судия испытати твоя.

Запев. Моисеово принесох ти душе, мирское бытие, и от того все заветное Писание, поведующее тебе, праведных. И неправедных. Ихже вторым о душе уподобилася еси, а не первым к Богу согрешивши.

Запев. Закон изнеможе, празднует Евангелие, писание же всяко от тебе небрежено бысть. Пророцы изнемогоша, и все праведное слово. Струпи твои душе умножишася, не сущу врачю исцеляющему тя.

Запев. Новаго приведох ти Писания притчи, возводяща тя ко умилению. Праведным убо поревнуй, грешных же отвращайся. И умоли Христа, молитвами же и постом и чистотою и говением.

Запев. Христос вочеловечився призва к покаянию разбойники и блудницы. Душе покайся, дверь отверзеся уже Царствия, и предвосхищают е, фарисеи и мытари, и блудницы покаянием.

Запев. Христос вочеловечився, плотию приобщив ми ся, и вся елика суть естеству, хотением исполни кроме греха. Подобие тебе о душе и образ, предпоказуя Своего величества.

Запев. Христос волхвы спасе, пастыри призва, младенец множество показа мученики. Старцы прослави, и старыя вдовицы. Ихже непоревновала еси душе, нидеянием нижитию. Но горе тебе, егда хощеши судитися.

Запев. Постився Господь дний четыредесяте в пустыни, последи взалка, показуя человечество. Душе не унывай, аще ти приложится враг, молитвами же и постом от ногу да отразится.

Запев. Христос искушаем бываше, диявол искушаше Его, показуя камение да хлебы будут. На гору возведе, видети царствия миру в часе временне. Убойся о душе ловления. Трезвися молися на всяк час к Богу.

Запев. Горлица пустынелюбная, глас вопиющаго возгласи. Христов светилник, проповедуя покаяние. Ирод беззаконновав, со Иродиядою. Блюди душе моя, да не угрязнеши беззаконными сетьми. Но облобызай покаяние.

Запев. В пустыню вселився благодати Предтеча, Июдея вся и Самария слышаще течаху, и исповедаху согрешения своя, крещающеся душе моя. Имже ты непоревновала еси никогда же.

Запев. Брак убо честен и ложе нескверно: обоя Христос прежде благослови, плотию ядыи вшед на брак, воду в вино сотворяя, и показуя первое чюдо, да ты изменишися о душе моя.

Запев. Разслабленаго стягну Христос, одр вземша. И юношю мертва воздвиже, вдовича сына. И сотнича отрока, и самаряныни явися. Иже в дусе службу, тебе душе предь живописал есть.

Запев. Кровоточивую исцели, прикосновением края ризы Господь. Прокаженныя очисти. Слепыя и хромыя, просветив исправи. Глухия же и немыя, и ничащия низу исцели словом, да ты спасешися окаянная душе.

Запев. Недуги исцеляя, нищим благовествоваше Христос, словом вредных уврачева. С мытари ядяше, со грешники беседоваше. И Аировы дщере, пред умершую душу возврати, прикосновением руки.

Запев. Мытарь спасашеся, и блудница целомудруяше: и фарисей хваляся осуждашеся. Ов бо убо очисти мя, ова же помилуй мя. Сей же величашеся вопия, Боже благодарю Тя, и прочия безумныя глаголы.

Запев. Закхей мытарь бе, но обаче спасеся, и фарисей Симон соблажняшеся. И блудница приимаше оставлению разрешение, от имущаго власть, оставляти грехи, яже душе потщися прияти.

Запев. Блуднице о страстная душе моя непоревновала еси. Яже приимши мира сткляницу, со слезами помаза нозе Спасове, отерши власы, древних согрешении рукописание раздирающаго ей.

Запев. Грады, имже даде Христос Евангелие, душе моя уведела еси, како прокляты быша; убойся притчи, да не будеши якоже они, ихже содомляном Владыка уподоби, и даже до ада осудил есть.

Запев. Да не горши о душе моя явишися от чаянием, ханаанынину веру слышавши, еяже ради дщи словом Божиим исцеле. Сыне Давыдов, спаси и мене, возопий из глубины сердца, якоже она иногда.

Запев. Умилосердися спаси мя, Сыне Давыдов помилуй, иже беснующихся словом исцеливыи. Глас же милостивен, якоже разбойнику и мне изорцы: аминь глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.

Запев. Разбойник хуляше Тя, разбойник богословяше Тя. Оба бо на кресте с Тобою висяста. Но о Многомилостиве, с верным ти разбойником познавшим Тя Бога, и мне отверзи дверь, небеснаго Царствия Твоего.

Запев. Тварь сотерзашеся распинаема Тя зрящи. Горы и камение, страхом распадахуся. И земля трясашеся, и ад обнажашеся. И померче свет водне, зря Тя Исусе, пригвождена плотию.

Запев. Достойны покаяния плоды, не истяжи от мене. Ибо крепость моя во мне оскуде. Сердце ми даруй присно сокрушено, нищету же духовную. Да сияти принесу яко жертву приятну Едине Спасе.

Запев. Судие мой, и ведетелю мой, хотяи паки приити со ангелы, судити миру всему. Милостивным си оком, тогда видев мя пощади, и ущедри Спасе, иже паче всякаго естества человеческа согрешивша.

Андрею. Запев: Святителю Христов Андрее моли Бога о нас. Ин запев: Преподобне Отче Андрее моли Бога о нас. Андрее честныи, и отче преблаженныи, пастырю Критскии, не престай моляся о поющих тя. Да избавимся вси гнева и скорби и тли, и прегрешении и бед, иже верою почитающии твою память (дважды).

Марии. Удивила еси всех странным житием своим, ангелом чины, и человеком соборы, не веществено поживши, и естество прешедши. Имже яко не вещественама ногама вшедши Марие Иордан прешла еси.

Марии. Умоли Зиждителя о восхваляющих тя, преподобная мати, избавитися озлоблении и скорбей, окрест востающих. Да избавимся от напастей: и возвеличим непрестанно, прославльшаго тя Господа.

Слава. Троице Единосущная Единице Трисоставная, Тя воспеваем, Отца славяще, Сына величающе, и Духу поклоняющеся, единому Естеству, воистину Богу. Жизнь же и живущее Царство безконечное.

Богородичен. Бога Едина родила еси, и едина девою пребывши. О странному рожеству: о странному зачатию. Зачатие безсеменно и Рожество выше естества. Но о Богоневесто чистая, соблюди стадо Сына твоего, еже стяжа.

 

Канон Андрея Критского на первой неделе Великого поста. Видео

Покаянный Канон Андрея Критского на Великой павечернице в понедельник, вторник и среду первой недели поста. Читает архиепископ Донской и Кавказский Зосима (Еремеев). Ростов-на-Дону, 2017 год.

Великий канон Андрея Критского. Понедельник

 

Великий канон Андрея Критского. Вторник

 

Великий канон Андрея Критского. Среда

 

Канон Андрея Критского на Мáриино стояние. Видео

Великий покаянный канон Андрея Критского на Мáриио стояние с земными поклонами и отрывок из жития преподобной Мáрии. Канон читает иерей Иоанн Севастьянов. Житие — Председатель Ростовской Общины Николай Иванович Коротков (старец, 87 лет). Старообрядческий Покровский Собор Ростова-на-Дону. Среда вечер пятой Недели Великого поста, 2017 год.

 

Еще полезное:

О пятой недели Великого поста, Марии Египетской
Канон преподобной Марии Египетской
Житие преподобной Марии Египетской
Житие преподобной Марии Египетской. Великие Минеи Четьи, pdf

+

Авторизация

* *
*

Регистрация

*
*
*
*

Проверочный код Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.


Восстановление пароля