1. Свободно и законно соединившимся вторым браком, а не тайно совокупившимся, по прошествии непродолжительнаго времени, и по упражнении в молитвах и посте должно, по снисхождению, даровати общение.
2. Впадающих в различные согрешения, и не пребывающих в молитве, исповедании и покаянии, и от злых дел совершенно обращающихся, после того как по мере согрешения дано время покаяния, ради милосердия и благости Божией, вводити в общение.
3. Недавно крещенных не подобает производити в чин священнический.
4. Посвященные не должны давати в рост и взимати лихву, и так называемые имиолии, то есть половинный рост.
5. Избрание в церковныя степени не должно быть в присутствии слушающих.
6. Не попускати еретикам, коснеющим в ереси, входити в дом Божий.
7. Обращающихся от ересей, то есть новатиан, или фотиниан, или четыренадесятников, как оглашенных, так и верных по их мнению, приимати не прежде, как проклянут всякую ересь, особенно же ту, в которой они находились: и тогда уже глаголемые у них верные, по изучении символа веры, да будут помазаны святым миром, и тако да причащаются святых тайн.
8. Обращающихся от ереси так называемых фригов, хотя бы находились в мнимом у них клире, и величайшими именовались, со всяким тщанием оглашати и крестити епископам и пресвитерам церкви.
9. На кладбища всяких еретиков, или в так именуемыя у них мученические места, да не будет позволено церковным ходити для молитвы, или для врачевания. А ходящим, аще суть верные, быть лишенным общения церковнаго на некое время. Кающихся же и исповедающих, яко согрешили, приимати в общение.
10. Не должно церковным, без разбора, совокупляти детей своих брачным союзом с еретиками.
11. Не должно поставляти в церкви так именуемыя пресвитериды (старицы) или председательницы.
12. Епископов, по суду митрополитов и окрестных епископов, поставляти в церковное начальство, и притом таких, которые с давнего времени испытаны в слове веры, и в житии сообразном правому слову.
13. Да не будет позволяемо сборищу народа, избирати имеющих произвестися во священство.
14. В праздник Пасхи не посылати святых тайн в иные приходы, в виде благословения.
15. Кроме певцев, состоящих в клире, на амвон входящих и по книге поющих, не должно иным некоторым пети в церкви. (По изъяснению Валсамона, правило сие запрещает мирянам только восходити на амвон и предначинать пение).
16. В субботу читати и Евангелие с другими писаниями.
17. Не должно в церковных собраниях псалмы совокупляти непрерывно един к другому, но чрез промежуток по паслме быть пению.
18. Едино и тоежде служение молитв долженствует быти всегда, и на девятом часе и на вечерни. (По изъяснению Валсамона, сие правило пресекает безпорядки некоторых, которые на вечерни употребляли, сверх принятых церковью, или самими составленныя молитвы).
19. Подобает во-первых, по беседах епископских, особо творити молитву об оглашенных, а по изшествии оглашенных, быти молитве о кающихся: когда же и сии приидут под руку, и отыдут, тогда совершати молитвы верных три: едину, то есть первую, в молчании, вторую же и третью с возглашением исполняти. Посем уже мир подавати, и когда пресвитеры дадут мир епискпу, тогла и мирянам взаимно мир подавати, и тако совершати святое приношение. И единым токмо освященным позволено входити в олтарь, и тамо приобщатися.
20. Не подобает диакону сидети в присутствии пресвитера, но с повелением пресвитера сести. Подобно и диаконам, имети честь от иподиаконов и от всех причетников.
21. Иподиаконам не подобает быти на месте диаконов, и касатися священных сосудов.
22. Не дожно низшему служителю церковному орарь носити, ни двери оставляти.
23. Не должно чтецам или певцам орарь носити, и тако читати и пети.
24. Не подобает освященному лицу, от пресвитера до диакона, и потом кому либо из церковнаго чина, даже до иподиаконов, или чтецов, или певцев, или заклинателей, или дверников, или из монашескаго чина, в корчемницу входити.
25. Не подобает иподиакону раздавати хлеб, или благословляти чашу.
26. Не произведенным от епископа, не должно заклинати ни в церквах, ни в домах.
27. Не подобает освященным лицам, или причетникам, или мирянам, призываемым на трапезу любви, уносити от нея части: ибо сим причиняется оскорбление церковному чину.
28. Не подобает в храмах Господних или в церквах совершати, так именуемые трапезы любви, и в доме Божием ясти, и возлежание творити.
29. Не подобает христианам иудействовати, и в субботу праздновати, но делати им в сей день: а день воскресный преимущественно праздновати, аще могут, яко христианам. Аще же обрящутся иудействующие: да будут анафема от Христа.
30. Не подобает освященному лицу, или причетнику, или монаху мытися в бане с женами, ниже всякому христианину или мирянину: ибо сие есть первое обвинение от язычников.
31. Не подобает со всяким еретиком заключати брачный союз, или отдавати таковым сынов или дщерей, но паче брати от них, аще обещаются христианами быти.
32. Не подобает от еретиков принимати благословения, которые суть суесловия паче, нежели благословения.
33. Не подобает молитися с еретиком или отщепенцем.
34. Всякому христианину не подобает оставляти мучеников Христовых, и отходити ко лжемученикам, которые, то есть, у еретиков находятся, или сами еретиками были. Ибо сии удалены от Бога: того ради прибегающие к ним да будут под клятвою.
35. Не подобает христианам оставляти церковь Божию, и отходити, и ангелов именовати, и творити собрания. Сие отвержено. Того ради, аще кто обрящется упражняющимся в таковом тайном идолослужении, да будет анафема: понеже оставил Господа нашего Исуса Христа, Сына Божия, и приступил к идолосдужению. (Осуждаются еретики, не молящиеся Богу и Христу, а только ангелам, аки бы творцам и правителям мира).
36. Не подобает освященным или причетникам, быти волшебниками, или обаятелями, или числогадателями, или астрологами, или делати так именуемыя предохранилища, которыя суть узы душ их. Носящих же оныя повелели мы извергати из церкви.
37. Не должно принимати праздничныя дары, посылаемыя от иудеев, или еретиков, ниже праздновати с ними.
38. Не должно принимати от иудеев опресноки, или приобщатися нечестиям их.
39. Не должно праздновати с язычниками и приобщатися безбожию их.
40. Епископам, на собор призываемым, не подобает небрещи, но ити и вразумляти, или вразумлятися ко благоустроению церкви, и прочаго. Аще же пренебрежет таковой, то сам себе обвинит: разве аще по болезни останется.
41. Освященному, или причетнику не дожно путешествовати без правильныя граматы от епископа.
42. Освященному, или причетнику не должно путешествовати без повеления епископа.
43. Не подобает слугам церковным и на малое время оставляти двери, дабы в молитвословии упражнятися.
44. Не подобает жене в олтарь входити.
45. По двух седмицах четыредесятницы, не должно принимати к крещению. (Правило сие относится к крещению возрастных, которе, по древнему обычаю, совершалось в великую субботу. Кто сначала четыредесятницы, или по краней мере, в течение двух первых недель ея, не изъявил решительнаго желания приняти крещение, и не начал готовиться: того правило не позволяет принимать к крещению в сию четыредесятницу, а ожидать дальнейшаго усмотрения его усердия к вере).
46. Крещаемым должно изучати веру, и в пятый день седмицы давать ответ епископу, или пресвитерам.
47. В болезни приявшим крещение, и потом получившим здравие, подобает изучати веру, и познавати, яко Божественнаго дара сподобился.
48. Подобает просвещавемым быти помазуемым помазанием небесным, и быти причастникам царствия Божия.
49. Не подобает в четыредесятницу приносити святый хлеб, разве токмо в субботу, и в день воскресный. (То есть: не должна быть полная литургия. Но может быть литургия преждеосященных даров, по 52 правилу шестаго вселенскаго собора).
50. В четверток последния седмицы четыредесятницы не подобает разрешати пост, и всю четыредесятницу безчествовати: но должно во всю четыредесятницу поститися с сухоядением.
51. Не подобает в четыредесятницу дни рождения мучеников праздновати, но совершати память святых мучеников в субботы и в дни воскресные.
52. Не подобает в четыредесятницу совершати браки, или праздновати дни рождения.
53. Не подобает христианам, на браки ходящим, скакати или плясати, но скромно вечеряти и обедати, как прилично христианам.
54. Не подобает освященным, или причетникам зрети позорищныя представления на браках или пиршествах: но прежде вхождения позорищных лиц воставати им и отходити.
55. Не подобает освященным, или причетникам, слагаяся, делати пиршества, ни даже мирянам.
56. Не подобает пресвитерам прежде входа епископа входити и сидети в олтаре, но с епископом входити, кроме случая, когда епископ немощен или в отсутствии.
57. Не подобет в малых градах и селах поставляти епископов, периодеитов (Имя периодеит означает обходящаго. Степению он был пресвитер, а должность его была подобна тем, которыя ныне означаются наименованиями благочиннаго и миссионера): а поставленныя уже прежде, ничего не творити без воли епископа града. Такожде и пресвитерам ничего не творити без воли епископа.
58. Не подобает епископам, или пресвитерам совершати приношение в домах.
59. Не подобает в церкви глаголати псалмы не священные, или книги не определенныя правилом, но токмо в правилах означенныя книги ветхаго и новаго завета.
60. Читати подобает книги сии, ветхаго завета: 1 Бытие мира. 2 Исход из Египта. 3 Левит. 4 Числа. 5 Второзаконие. 6 Исус Навин. 7 Судии, Руфь. 8 Есфирь. 9 Царств первая и вторая. 10 Царств третья и четвертая. 11 Паралипоменон первая и вторая. 12 Ездры первая и вторая. 13 Книга псалмов ста пятидесяти. 14 Притчи Соломона. 15 Екклисиаст. 16 Песнь песней. 17 Иов. 18 Дванадесять пророков. 19 Исайя. 20 Иеремия, Варух, плач и послание. 21 Иезекииль. 22 Даниил. Новаго же Завета, евангелий четыре: от Матфея, от Марка, от Луки, от Иоанна; Деяния апостольския; посланий соборных седмь сии: Иакова едино, Петра два, Иоанна три, Иуды едино; Посланий Павловых четыренадесять: к Римлянам едино, к Коринфянам два, к Галатам едино, к Ефесеем едино, к Колоссаем едино, к Солуняном два, к Евреем едино, к Тимофею два, к Титу едино, и к Филимону едино.