Канон Сретению Господню

Каноны праздникам, Русская вера, 2017

Сретение Господне — это двунадесятый непереходящий праздник, который отмечается ежегодно 15 февраля (2 февраля по старому стилю) и установлен в память принесения во храм Христа Спасителя в 40-й день по рождении для совершения установленной жертвы. «Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко...». Церковно-славянское слово «сретение» можно перевести на русский язык словом «встреча». Встреча Ветхого Завета с Новым, встреча Симеона Богоприимца и Анны пророчицы с Господом Исусом Христом. Слово «сретение» наиболее полно передает смысл этого события, ведь оно означает не просто встречу, а встречу меньшего с большим, человека с Богом.
 

------------------------------------------------------------------

Общее начало и конец всем канонам →
Порядок чтения по уставу
------------------------------------------------------------------
 

Тропарь, глас 1-й

Радуися Обрадованная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце праведное Христос Бог наш, просвещая темныя. Веселися и ты старче праведныи, приемыи на руку Свободителя душам нашим, дарующаго нам воскресение.
 

Канон, глас 3-й
 

Песнь 1. Ирмос

Сушу глубородительную землю, солнце нашествова иногда, яко стена бо огусте оба полы вода, людем пешим глубину проходящим и богоугодно поющим, поем Господеви, славно бо прославися.

Запев: Слава Господи Сретению Твоему (поклон).

Да каплют воду облацы, солнце бо на облаце легце носимо настало есть, на нетленную руку, Христос в церкви яко Младенец. Темже вернии возопием, поем Господеви, славно бо прославися.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Крепитася руце Симеони, старостию ослаблени, лыста же претруждена старча право быстро движитася, Христу на сретение, лик с безплотными составите, поем Господеви, славно бо прославися.

И ныне. Разумом простертая небеса веселитеся, радуйжеся земле: из пребожественых бо недр хитрец прошед Христос, Материю Девою Богови Отцу приносится Младенец, иже прежде век, славно бо прославися.

Катавасия: Сохрани от бед рабы Своя Милостиве, яко усердно к Тебе прибегаем к милостивому Избавителю и всех Владыце Господу Исусу (поклон). Господи помилуй (3 раза с поклонами).
 

Песнь 3. Ирмос

Утвержение на Тя надеющимся, утверди Господи церковь Свою, юже стяжа честною си кровию.

Запев. Перворожден из Отца прежде век, перворожден Младенец из Девы нетленны, Адаму руку простирая явися.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Младоумна бывша прелестию первозданнаго, паки исправляя Бог Слово, младенствовав явися.

И ныне. Земли исчадие, паки текши к ней, Божества сообразное естество Содетель яко непреложно, младенствовав яви. Катавасия.

Слава, и ныне. Седален, глас 4-й. Младенствует мене ради, ветхии деньми. Чищением приобщевается Пречистыи Бог, да плоть уверит ми, юже от Девы. И сим Симеон поучаяся, позна Того Бога и человека, и яко жизнь целоваше, и радуяся старчески взываше: отпусти мя, Тя бо видех жизнь всяческих.
 

Песнь 4. Ирмос

Покрыла есть небеса добродетель Ти Христе, из киота бо прошед святыни Твоея, нетленныя Матере, в церкви славы Ти явися, яко Младенец на руку носимь, и исполнишася вся Твоего хваления.

Запев. Радуйся Симеоне неизреченным таинниче, Богородица вопияше, его же от Святаго древле возвеститися Духа, младенствовавша Слова Христа на руку приими, зовыи Ему, исполнишася вся Твоего хваления.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. На Него же уповал еси Симеоне, возраст детищныи, радуяся подъими Христа, Израилю божественое утешение, закону Творца и Владыку, исполняющаго закона чин, зовыи Ему, исполнишася вся Твоего хваления.

И ныне. Виде Симеон Слово безначальное, с плотию яко на престоле Херувимсте Девицею носимо, виновнаго бытию всяческих, яко Младенцу дивяся вопияше Ему, исполнишася вся Твоего хваления. Катавасия.
 

Песнь 5. Ирмос

Яко виде Исаия образно на престоле превысоце Бога, от Ангел славы дароносима, о, окаянныи вопияше аз, провидех бо воплощаема Бога, Света невечерня, и миром обладающа.

Запев. Разумев божественыи старец, проявленную Древле пророку славу, плотию Слова зря Материю держима, о, радуися вопияше Чистая, яко престол бо держиши Бога, Света невечерня, и миром обладающа.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Поклонься старец, и стопам божествено прикоснуся, неискусобрачныя и Божия Матере, огнь, рече, носиши Чистая: Младенца боюся объяти Бога, Света невечерня, и миром обладающа.

И ныне. Очищается Исаия от Серафима угль прием, старец вопияше Божии Матери, Ты яко клещами, рукама просвещаеши мя, подавши ми, Его же носиши Света невечерня, и миром обладающа. Катавасия.
 

Песнь 6. Ирмос

Возопи к Тебе видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога Христе, Ты Бог мой.

Запев. Сиону Ты камень возложися, непокоривым претыкание, и соблазну камень, нерушимое верным спасение.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Известно нося начертание, иже прежде век Тя израстившаго, земных за милосердие, ныне немощию обложися.

И ныне. Сыну Вышняго, Сыну Девыя, Богу Отрочати бывшему, поклоньшумися, ныне отпусти с миром. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 1-й. Иже утробу Девичу освятив рожеством си, и руце Симеони благословив, яко же подобаше предварив, и ныне спасл еси нас Христе Боже: но умири во бранех житие наше, и укрепи людей, их же возлюбил еси, Едине Человеколюбче.

Икос. К Богородице притецем вернии, хотящии Сына Ея видети, к Симеону идуща. Его же с небесе безплотнии видяще, дивляхуся глаголюще, чудная зрим ныне и преславная, непостижимая и несказанная. Иже бо Адама создавыи, носимь есть яко Младенец, Невместимыи вмещается на руку Симеоню, иже в недрех не описанныи сыи Отца Своего, волею описуется плотию, а не божеством, Един Человеколюбец.
 

Песнь 7. Ирмос

Тебе в пещи оросившаго дети благословившия, и в Деву нетленно всельшагося, Бога Слова поем благочестно хваляще, благословен еси Господи Боже отец наших.

Адаму показуя иду, во аде живущу, и Евве принося благовестие, Симеон вопияше, с пророки ликуя, благословен Бог отец наших.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Рода землена избавляя Бог, даже до ада приидет. Пленным же подаст всем оставление, и прозрение слепым, яко и немым вопити, благословен Бог отец наших.

И ныне. И Твое сердце, Нетленная, оружие пройдет, Симеон Богородице провозгласи, на Кресте взирающи Своего Сына, Ему же вопием, благословен Бог отец наших. Катавасия.
 

Песнь 8. Ирмос

Непостоянным огнем совокупльшеся, иже благочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, божественую песнь пояху, благословите вся дела Господа, и превозносите Его во веки.

Запев. Людие Израилеви, вашу славу Еммануила зряще, Отроча из Девы, пред лицем божественаго ковчега ныне ликуйте, благословите вся дела Господа, и превозносите Его во веки.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Се Симеон вопияше, пререкаемое знамение Сей будет, Бог сыи и Отроча: Сему вернии возопием, благословите вся дела Господа, и превозносите Его во веки.

И ныне. Живот сыи Сей будет, падение неверным, младенствовав Бог Слово, яко востание всем верно зовущим, благословите вся дела Господа, и превозносите Его во веки. Катавасия.
 

Песнь 9. Ирмос

В законнем сеннописании, образ видим вернии, всяко бо Отроча ложесна разверзая, свято Богови, тем перворожденно Слово, от Отца безначальна Сына, перворождена из Матере неискусныя браку, величаем.

Запев с поклоном. Иже древним новорожденною горличищу супругу, версту же птенцу, ими же божественыи старец, и целомудреная Анна пророчица, иже от Девы рожденному, и Сыну единорасленому Отцу, в церковь приносиму служат величающе.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Воздал ми еси, вопияше Симеон, спасения си Христе радование, восприими Своего служителя, сенем претружденаго, новей благодати священнопроповедника и таинника, во хвалении величаем.

И ныне. Священнолепно исповедашеся Анна прорицающи, целомудреная и преподобная и старица Владыце, в церкви явствено. Богородицу же проповедающи, всем сущим величаше. Катавасия.

Задостойник: В законнем сеннописании, образ видим вернии, всяко бо Отроча ложесна разверзая, свято Богови, тем перворожденно Слово, от Отца безначальна Сына, перворождена из Матере неискусныя браку, величаем. (Поклон земной).

Отпуст: Возлегии на руку праведнаго Симеона, Господи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.


Обзор книги